დღეს, 8 ივლისს ევროპარლამენტი განიხილავს, ხოლო ხვალ, 9 ივლისს კენჭს უყრის ანგარიშს საქართველოს შესახებ.
რეზოლუციის პროექტში ხაზგასმულია, რომ ევროპარლამენტი არ ცნობს თვითგამოცხადებულ ხელისუფლებას.
ასევე აღნიშნავს, რომ საქართველოში არსებული კრიზისის მოგვარება მხოლოდ ხელახალი საპარლამენტო არჩევნების გზით არის შესაძლებელი.
ასევე, მოთხოვნილია პოლიტიკური პატიმრების, მათ შორის, პოლიტიკოსების გათავისუფლება.
რეზოლუციის ტექსტში მოთხოვნილია სანქციების დაწესება ბიძინა ივანიშვილის, მისი ოჯახისა და კომპანიების, ასევე „ქართული ოცნების“ ლიდერების და იმ პირების მიმართ, რომლებიც წარმოადგენენ როგორც ცესკოს, ასევე, მედიებს და ბიზნესებს და რომლებიც პასუხისმგებელნი არიან დემოკრატიულ უკუსვლაზე.
განახლება:
რეზოლუციის პროექტით ევროპარლამენტი მოუწოდებდა ოპოზიციას მუნიციპალურ არჩევნებში მონაწილეობისკენ.
თუმცა, საბოლოოდ, ევროპარლამენტმა დაამტკიცა შესწორება, შესაბამისად, რეზოლუციაში ჩაიწერა, რომ „მომავალი არჩევნები არ წარმოადგენს შესაძლებლობას, ასახოს ქართველი ხალხის დემოკრატიული არჩევანი, თუ დაპატიმრებული და დაკავებული პოლიტიკური ოპოზიციის ლიდერები არ გათავისუფლდებიან და არჩევნები არ ჩატარდება გაუმჯობესებულ საარჩევნო გარემოში, რომელსაც ზედამხედველობას გაუწევს დამოუკიდებელი და მიუკერძოებელი საარჩევნო ადმინისტრაცია”.
დოკუმენტში ასევე დაგმობილია რეპრესიული კანონმდებლობის მიღება და მოთხოვნილია მათი გაუქმება, ასევე დაგმობილია საქართველოს პრორუსული და პროჩინური საგარეო პოლიტიკა.
რეზოლუციის ტექსტში უარყოფითად არის შეფასებული თეა წულუკიანის „საგამოძიებო კომისია“ და აღნიშნულია, რომ ის მიზნად ისახავს პოლიტიკური ოპონენტების დევნას.
წაიკითხეთ რეზოლუციის პროექტის ტექსტი სრულად:
„ვინაიდან 2023 წლის დეკემბერში ევროპის საბჭომ საქართველოს კანდიდატის სტატუსი მიანიჭა იმ პირობით, რომ შეასრულებდა კომისიის 2023 წლის 8 ნოემბრის რეკომენდაციაში ასახულ ცხრა შესაბამის ნაბიჯს, რომლებიც ძირითადად დემოკრატიის, კანონის უზენაესობისა და ფუნდამენტური უფლებების სფეროებში რეფორმებს ეხებოდა;
ვინაიდან საქართველოში ვითარება მნიშვნელოვნად გაუარესდა 2024 წლის 30 ოქტომბერს ქვეყნის შესახებ კომისიის 2024 წლის ანგარიშის გამოქვეყნების შემდეგ, განსაკუთრებით საქართველოს მთავრობის ქმედებების შედეგად;
ვინაიდან საქართველო ბოლო წლებში, განსაკუთრებით 2024 წლის 26 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების შემდეგ განიცდის დემოკრატიულ უკუსვლას, რომელიც არ შეესაბამება საერთაშორისო დემოკრატიულ სტანდარტებს და არ შეესაბამებოდა საქართველოს ეუთოს წინაშე აღებულ ვალდებულებებს და შედეგად შეიქმნა არალეგიტიმური პარლამენტი, რომელიც მხოლოდ ერთი პოლიტიკური პარტიისგან, „ქართული ოცნებისგან“ შედგებოდა; ვინაიდან რუსეთი სისტემატურად ერეოდა საქართველოში დემოკრატიულ პროცესებში; ვინაიდან გაყალბებული არჩევნები მოიცავდა ამომრჩეველთა დაშინებას, ხმის მოსყიდვას და არჩევნების დამკვირვებლების შევიწროებას;
იმის გათვალისწინებით, რომ 2024 წლის 28 ნოემბერს ირაკლი კობახიძემ განაცხადა, რომ საქართველო გადადებდა ევროკავშირთან გაწევრიანების შესახებ მოლაპარაკებების დაწყებას და უარს იტყოდა მის ფინანსურ დახმარებაზე 2028 წლის ბოლომდე, უგულებელყოფდა ქვეყნის კონსტიტუციურ ვალდებულებას ევროპული ინტეგრაციის მიმართ და ფაქტობრივად ძირს გამოუთხრიდა საქართველოს სუვერენულ ევროატლანტიკურ მისწრაფებებს, რომლებსაც ქართველი ხალხი მტკიცედ უჭერს მხარს;
იმის გათვალისწინებით, რომ ქვეყნის განვითარების მიმართულებასთან დაკავშირებულმა შეშფოთებამ და გაწევრების შესახებ მოლაპარაკებების დაწყების ძალისხმევის შეჩერების გადაწყვეტილებამ გამოიწვია ფართომასშტაბიანი საპროტესტო აქციები მთელი ქვეყნის მასშტაბით, სადაც მომიტინგეები მოითხოვდნენ ახალ, თავისუფალ და სამართლიან არჩევნებს, ქვეყნის ევროპულ გზაზე დაბრუნებას, პოლიტიკური ძალადობისა და რეპრესიების დასრულებას, სამართალდამცავი ორგანოების მიერ მომიტინგეების წინააღმდეგ ჩადენილი სერიოზული ადამიანის უფლებების გამოძიებას და ანგარიშვალდებულებას და პოლიტპატიმრების გათავისუფლებას; იმის გათვალისწინებით, რომ საპროტესტო აქციები ყოველდღიურად შეუფერხებლად იმართება 2024 წლის 28 ნოემბრიდან; იმის გათვალისწინებით, რომ ევროკავშირის მხარდამჭერი საპროტესტო აქციები მნიშვნელოვნად გავრცელდა მთელ საქართველოში 2025 წელს, ათიათასობით მოქალაქე აპროტესტებს მთავრობის ევროკავშირთან ინტეგრაციისგან გადახვევის აღქმას; ვინაიდან ეს თვითორგანიზებული და სპონტანური საპროტესტო აქციები, რომლებშიც მონაწილეობს ქართული საზოგადოების ყველა ფენა, ხაზს უსვამს ქართველი ხალხის მტკიცე ერთგულებას ევროპული ღირებულებებისა და დემოკრატიული მმართველობის მიმართ;
იმის გათვალისწინებით, რომ მშვიდობიანი საპროტესტო აქციების საპასუხოდ, საქართველოს ხელისუფლებამ დაიწყო დემონსტრაციების უპრეცედენტო ძალადობრივი დარბევა, რასაც თან ახლდა ძალის უკანონო გამოყენება, წამება და სხვა არასათანადო მოპყრობა დე ფაქტო ხელისუფლების მხრიდან; იმის გათვალისწინებით, რომ 2024 წლის ნოემბრიდან, სულ მცირე 62 ადამიანს წარუდგინეს სისხლის სამართლის ბრალდება პროევროპულ საპროტესტო აქციებში მონაწილეობის გამო და 54 კვლავ წინასწარი პატიმრობის ქვეშ იმყოფება; იმის გათვალისწინებით, რომ 500-ზე მეტი ადამიანი დააკავეს ადმინისტრაციული პროცედურებით, რომელთაგან დაახლოებით 300, როგორც ამბობენ, დაექვემდებარა წამებას ან არაადამიანური და დამამცირებელი მოპყრობის სხვა ფორმებს და მათგან სულ მცირე 157-ს აღენიშნებოდა სერიოზული ფიზიკური დაზიანების თვალსაჩინო ნიშნები;
ვინაიდან დე-ფაქტო „ქართული ოცნების“ ხელისუფლება სისტემატურად ახდენს სამოქალაქო საზოგადოებასა და დამოუკიდებელ მედიაზე ზეწოლას, სამართლებრივ შეზღუდვებსა და ფიზიკურ ძალადობას; ვინაიდან 2024 წლის ნოემბრიდან პროევროპული საპროტესტო აქციების ან მასთან დაკავშირებული ღონისძიებების კონტექსტში მედიის თავისუფლების დარღვევის სულ მცირე 138 ინციდენტი დაფიქსირდა და სახელმწიფო რეპრესიების სამიზნე გახდა სულ მცირე 174 მედია პროფესიონალი; ვინაიდან სულ მცირე 30 რეპორტიორი არაერთხელ დაზარალდა, მათ შორის, მათ თავს დაესხნენ ფიზიკურად, დაუზიანეს პროფესიული აღჭურვილობა, დააკისრეს ადმინისტრაციული ჯარიმები, წარუდგინეს სისხლის სამართლის ბრალდება და შეავიწროვეს სასამართლოში; ვინაიდან ჟურნალისტი მზია ამაღლობელი ამჟამად წინასწარ პატიმრობაშია შეთითხნილი ბრალდებებით.
ვინაიდან საქართველოს ხელისუფლება საჯარო სამსახურებში აუქმებს ან რესტრუქტურიზაციას ახდენს იმ სტრუქტურებისა, რომლებიც პასუხისმგებლები არიან პროევროპულ რეფორმებზე და მასობრივად ათავისუფლებს პროფესიონალებს და საჯარო მოხელეებს, განსაკუთრებით მათ, ვინც აკრიტიკებს მთავრობის პოლიტიკას, გამოხატავს პროევროპულ შეხედულებებს და გმობს მშვიდობიანი დემონსტრანტების წინააღმდეგ ძალადობას;
იმის გათვალისწინებით, რომ საქართველოს არალეგიტიმურმა პარლამენტმა შექმნა დროებითი საპარლამენტო საგამოძიებო კომისია 2003-2012 წლების რეჟიმისა და პოლიტიკური ფიგურების საქმიანობის შესასწავლად, რაც იმ პერიოდში მოხდა, როდესაც პრეზიდენტი მიხეილ სააკაშვილი სათავეში იდგა და გზას უხსნიდა საქართველოს ევროატლანტიკურ ამბიციებს; იმის გათვალისწინებით, რომ ეს კომისია წარმოადგენს ინსტრუმენტს პოლიტიკური ოპონენტების, განსაკუთრებით ოპოზიციური მოძრაობების ლიდერების შემდგომი დევნისთვის; იმის გათვალისწინებით, რომ 2025 წლის 22 მაისს, პარტია „გირჩი – მეტი თავისუფლება“-ს ლიდერი და ცვლილებებისთვის კოალიციის ერთ-ერთი ლიდერი, ზურაბ „გირჩი“ ჯაფარიძე დააკავეს „ქართული ოცნების“ მიერ შექმნილ და კონტროლირებულ პოლიტიკურად მოტივირებულ კომისიაში გამოცხადებაზე უარის თქმის გამო, რომლის გრძელვადიანი ამბიციაა საქართველოში პოლიტიკური ოპოზიციის აღმოფხვრა; იმის გათვალისწინებით, რომ 2025 წლის 29 მაისს, ცვლილებებისთვის კოალიციის კიდევ ერთი ლიდერი, ნიკა მელია, დააკავეს სასამართლოში გამოცხადებამდე ერთი დღით ადრე, დროებითი საპარლამენტო საგამოძიებო კომისიის წინაშე გამოცხადებაზე უარის თქმის გამო;
იმის გათვალისწინებით, რომ ხელისუფლებაში თავისი გავლენის შესანარჩუნებლად და შემდეგ გასაძლიერებლად, მმართველმა პარტია „ქართულმა ოცნებამ“ ცალმხრივად და კონსულტაციების გარეშე მიიღო ცვლილებები მუნიციპალურ საარჩევნო სისტემაში 2025 წლის ოქტომბრის საკრებულოს არჩევნებისთვის; იმის გათვალისწინებით, რომ ევროპის საბჭოს ვენეციის კომისიამ რეკომენდაცია გაუწია ამ ცვლილებების გაუქმებას, ხოლო მთავარი ოპოზიციური პარტიების ლიდერებმა განაცხადეს, რომ მათი პარტიები არ მიიღებენ მონაწილეობას ამ არჩევნებში; იმის გათვალისწინებით, რომ ცენტრალური საარჩევნო კომისიის ფორმირების პროცესში განხორციელებული რეფორმები კიდევ უფრო არღვევს არჩევნების მთლიანობას, ზღუდავს მოქალაქეთა მონაწილეობას და ზღუდავს დამკვირვებლებისა და მედიის შესაძლებლობას, ეფექტურად აკონტროლონ საარჩევნო პროცესი;
იმის გათვალისწინებით, რომ უფრო თანასწორი და ინკლუზიური საზოგადოებისკენ პროგრესის მიუხედავად, ღრმად ფესვგადგმული უთანასწორობა და სტერეოტიპები კვლავ არსებობს, რაც იწვევს გენდერული ძალადობის მაღალ დონეს, შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთათვის მკაცრ შეზღუდვებს და ლგბტ თემის წინააღმდეგ ძალადობასა და შევიწროებას; იმის გათვალისწინებით, რომ დაუცველობის გამო ბევრი ლგბტ პირი ირჩევს ქვეყნიდან გაქცევას; იმის გათვალისწინებით, რომ გაუპატიურების სამართლებრივი განმარტება საქართველოში არ შეესაბამება სტამბოლის კონვენციით დადგენილ სტანდარტებს;
ევროპარლამენტი:
საქართველოს ევროკავშირში ინტეგრაციის შეჩერება
1. კიდევ ერთხელ ადასტურებს თავის სოლიდარობას ქართველი ხალხის მიმართ და ურყევ მხარდაჭერას მათი ლეგიტიმური ევროპული და ევროატლანტიკური მისწრაფებებისა და აყვავებულ და დემოკრატიულ ქვეყანაში ცხოვრების სურვილის მიმართ, რაც გამოიხატება მასობრივ საპროტესტო აქციებში, რომლებიც გრძელდება ხელისუფლების მიერ სასტიკი რეპრესიების მიუხედავად; კვლავ მზადაა, დაეხმაროს ქართველ ხალხს ამ მიზნების მიღწევაში; მკაცრად გმობს ძალადობრივ რეპრესიებს, თვითნებურ და პოლიტიკურად მოტივირებულ დაკავებას საკმარისი სამართლებრივი საფუძვლის გარეშე და მშვიდობიანი მომიტინგეების, სამოქალაქო საზოგადოების წარმომადგენლების, პოლიტიკური ოპონენტებისა და მედიის წარმომადგენლების სისტემურ წამებას; მოითხოვს, რომ საქართველოს ხელისუფლებამ თავი შეიკავოს ძალის გამოყენებისგან, პატივი სცეს შეკრებისა და გამოხატვის თავისუფლებას და გააუქმოს ცოტა ხნის წინ მიღებული დრაკონული კანონმდებლობა, რომელიც მიზნად ისახავს სახალხო პროტესტების ჩახშობას, განსაკუთრებით გამოძალვის, ჯარიმების გზით; გამოხატავს განსაკუთრებულ შეშფოთებას პოლიტიკური პატიმრების მზარდი რაოდენობის გამო და კიდევ ერთხელ მოუწოდებს ყველა მათგანის დაუყოვნებლივ და უპირობოდ გათავისუფლებისკენ; მოუწოდებს ძალადობის ყველა აქტის ეფექტურად და სანდოდ გამოძიებისკენ და პასუხისმგებელი პირების პასუხისგებაში მიცემისკენ; გამოხატავს შეშფოთებას სასამართლო სისტემაში დამოუკიდებლობის ნაკლებობის გამო, სადაც „ქართულ ოცნებასთან“ დაკავშირებული მაღალი თანამდებობის მოსამართლეები აკონტროლებენ პოლიტიკურად მოტივირებულ სასამართლო პროცესებს მშვიდობიანი მომიტინგეებისა და მთავრობის კრიტიკოსების წინააღმდეგ;
2. ღრმა მწუხარებას გამოთქვამს იმ ფაქტის გამო, რომ მმართველმა პარტია „ქართულმა ოცნებამ“ ვერ გამოიყენა ისტორიული შესაძლებლობა, რომელიც საქართველოს, როგორც კანდიდატი ქვეყნისთვის, მიეცა ევროინტეგრაციის გზაზე წინსვლისთვის და აღნიშნავს, რომ ევროინტეგრაციას კვლავ მხარს უჭერს მოსახლეობის აბსოლუტური უმრავლესობა; იხსენებს, რომ კანდიდატის სტატუსი საქართველოს მიენიჭა ეჭვის ქვეშ, მიუხედავად „ქართული ოცნების“ მთავრობის ქმედებების ისედაც შემაშფოთებელი ტრაექტორიისა, რომელიც სულ უფრო მეტად ეწინააღმდეგებოდა ევროპულ ღირებულებებსა და დემოკრატიულ პრინციპებს; ხაზს უსვამს, რომ „ქართული ოცნების“ მმართველობის დროს საქართველომ წინ არ წაიწია და ფაქტობრივად უკან დაიხია კომისიის მიერ მითითებული ცხრა ნაბიჯის ძირითად დებულებებში, ხელისუფლების საპირისპიროს მტკიცების მიუხედავად; ხაზს უსვამს, რომ საქართველოს ევროკავშირში ინტეგრაციის პროცესი ფაქტობრივად შეჩერებულია ქვეყანაში დემოკრატიული უკუქცევის გაგრძელების და 2024 წლის ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების გაყალბების შედეგად, რაც წარმოადგენს ავტორიტარული რეჟიმისკენ აშკარა გარდამტეხ წერტილს, სახელმწიფო ინსტიტუტებისა და დემოკრატიული გარანტიების შემდგომ უკანონო მიტაცებას და ანტიდემოკრატიული საკანონმდებლო აქტების სერიის მიღებას, რომლებიც ეწინააღმდეგება იმ ღირებულებებსა და პრინციპებს, რომლებზეც დაფუძნებულია ევროკავშირი; ეთანხმება ევროპული საბჭოს 2024 წლის 27 ივნისის დასკვნებს, რომ მოქმედების ამჟამინდელი კურსის შეუცვლელობა საფრთხეს უქმნის საქართველოს ევროკავშირის გზას და მოუწოდებს „ქართულ ოცნებას“, დაუბრუნდეს დემოკრატიული რეფორმებისა და ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კურსს;
3. გმობს 2024 წლის დეკემბრის შემდეგ დაახლოებით 700 საჯარო მოხელის გათავისუფლებას პროევროპულ საპროტესტო აქციებში მონაწილეობის ან მათი მხარდაჭერის გამო; ხაზს უსვამს, რომ ასეთი ანგარიშსწორება ძირს უთხრის საზოგადოების ნდობას დემოკრატიული ინსტიტუტების მიმართ, არღვევს გამოხატვისა და გაერთიანების თავისუფლებას და ხელს უწყობს მოქმედი რეჟიმის ავტორიტარული ტენდენციების გაღრმავებას; მოუწოდებს საქართველოს ხელისუფლებას, დაიცვას შრომის კანონმდებლობის სტანდარტები და მისცეს საჯარო მოხელეებს პროფკავშირის რეგისტრაციის უფლება, რათა დაიცვან ისინი მათი შრომითი უფლებების გაუმართლებელი შეზღუდვისგან; გამოხატავს შეშფოთებას საჯარო სამსახურში დანიშვნების მზარდი პოლიტიზაციის გამო და მოუწოდებს, გააუქმოს 2024 წლის დეკემბერში მიღებული საჯარო სამსახურის შესახებ კანონში შეტანილი ცვლილებები, რომლებიც აუქმებს საჯარო მოხელეების დანიშვნის კონკურსის წესს და ამის ნაცვლად საჯარო დაწესებულებების ხელმძღვანელებს ანიჭებს პირდაპირი დანიშვნის უფლებამოსილებას; კიდევ ერთხელ ადასტურებს, რომ ეს ცვლილებები წარმოადგენს შემაშფოთებელ უკან დახევას წარმატებული საჯარო სამსახურის რეფორმიდან, რომელიც საქართველომ ევროკავშირ-საქართველოს ასოცირების შეთანხმების ფარგლებში განახორციელა და მოუწოდებს მათ გაუქმებისკენ;
4. ხაზს უსვამს ევროკავშირის საქართველოს მიმართ პოლიტიკის დაუყოვნებლივი და ყოვლისმომცველი აუდიტის საჭიროებას, მიმდინარე დემოკრატიული უკუქცევისა და სულ უფრო რეპრესიული პოლიტიკური და საკანონმდებლო გარემოს გათვალისწინებით, რაც წარმოადგენს საქართველოს დემოკრატიული მიღწევებისა და წარმატებული ევროკავშირის რეფორმების უკუგდებას, ფუნდამენტურად ასუსტებს დემოკრატიულ ინსტიტუტებს და კიდევ უფრო აძლიერებს ძალაუფლებას მმართველი პარტიის ხელში; ამასთან დაკავშირებით, მოუწოდებს კომისიას, გადახედოს ევროკავშირსა და საქართველოს შორის ასოცირების შეთანხმების განხორციელებას მე-2 მუხლში გათვალისწინებული ზოგადი პრინციპების, კერძოდ, დემოკრატიული პრინციპების, ადამიანის უფლებებისა და ფუნდამენტური თავისუფლებების პატივისცემის შესახებ საქართველოს ვალდებულებების აშკარა დარღვევის გათვალისწინებით; კიდევ ერთხელ აღნიშნავს, რომ ამ ვალდებულებების შეუსრულებლობამ შეიძლება გამოიწვიოს ეკონომიკური თანამშრომლობისა და შეთანხმებით მინიჭებული პრივილეგიების პირობითი შეჩერება;
5. წუხს იმ ფაქტის გამო, რომ მმართველი პარტიის მაღალი რანგის წარმომადგენლები, პარლამენტის წევრები და მთავრობასთან დაკავშირებული მედია რეგულარულად ავრცელებენ მანიპულაციურ ნარატივებს, დეზინფორმაციას და შეთქმულების თეორიებს ევროკავშირის, მისი წევრი სახელმწიფოების, ლიდერებისა და პოლიტიკოსების, ასევე ევროპული ინტეგრაციის შესახებ; ხაზს უსვამს, რომ მმართველი პარტიის რეჟიმი აგრძელებს მიზანმიმართულად მატყუარა და ორაზროვან დისკურსს, რაც ქართული საზოგადოების ნაწილში ცრუ რწმენას აღვივებს, რომ ის კვლავ ევროპული ინტეგრაციის მომხრეა; წუხს იმ ფაქტის გამო, რომ მედია და საინფორმაციო გარემო დომინირებულია „ქართული ოცნების“ მიერ მხარდაჭერილი ტელევიზიებისა და მედია საშუალებების მიერ, რომლებიც ავრცელებენ ცრუ ნარატივებს ევროკავშირში ინტეგრაციის შესახებ, რითაც ჰბაძავენ და იყენებენ რუსული პროპაგანდას და ხელს უწყობენ საზოგადოებაში პოლარიზაციას;
6. ხაზს უსვამს ბიძინა ივანიშვილის და სხვა თანამდებობის პირებისა და პოლიტიკური ლიდერების, მათ შორის ირაკლი კობახიძის, შალვა პაპუაშვილის, ვახტანგ გომელაურის, თბილისის მერისა და „ქართული ოცნების“ გენერალური მდივნის, კახა კალაძის, და „ქართული ოცნების“ ყოფილი თავმჯდომარის, ირაკლი ღარიბაშვილის პასუხისმგებლობას საქართველოში პოლიტიკური პროცესის გაუარესებაზე, რაც გამოიხატება დემოკრატიული უკუქცევით, რაც იწვევს ხელისუფლების ავტოკრატიულ კონსოლიდაციას და ქვეყნის ევროატლანტიკური ინტეგრაციის კონსტიტუციური მიზნის საწინააღმდეგოდ მოქმედებით; შესაბამისად, მოუწოდებს ბიძინა ივანიშვილის, მისი ოჯახის წევრებისა და მისი კომპანიების მიმართ დაუყოვნებლივ და მიზანმიმართული პერსონალური სანქციების დაწესებისკენ და მოუწოდებს ევროკავშირს, სხვა იურისდიქციებთან, კერძოდ, გაერთიანებულ სამეფოსთან თანამშრომლობით, გაყინოს მისი ფინანსური აქტივები; გმობს უნგრეთის და სლოვაკეთის მთავრობების მიერ საქართველოში დემოკრატიული უკუქცევისთვის პასუხისმგებელი პირების მიმართ სანქციების დაწესების შესახებ საბჭოს გადაწყვეტილებების დაბრკოლებას; გმობს უნგრეთის მთავრობის ცალმხრივ ქმედებებს, რომლებიც „ქართული ოცნების“ ლეგიტიმაციას ისახავს მიზნად;
დემოკრატიისა და კანონის უზენაესობის უწყვეტი უკუსვლა და ძალაუფლების ავტოკრატიული კონსოლიდაცია
7. კიდევ ერთხელ ადასტურებს თავის პოზიციას, რომ საქართველოში არსებული პოლიტიკური და კონსტიტუციური კრიზისის მოგვარება მხოლოდ ახალი საპარლამენტო არჩევნების გზით შეიძლება, რომელიც მომდევნო რამდენიმე თვეში უნდა ჩატარდეს გაუმჯობესებულ საარჩევნო გარემოში, დამოუკიდებელი და მიუკერძოებელი საარჩევნო ადმინისტრაციის ზედამხედველობით და გულმოდგინე საერთაშორისო და დამოუკიდებელი ადგილობრივი დამკვირვებლების მონიტორინგით, რათა უზრუნველყოფილი იყოს ჭეშმარიტად სამართლიანი, თავისუფალი და გამჭვირვალე პროცესი, რომელიც ასახავს ხალხის ნამდვილ ნებას;
8. ხაზს უსვამს, რომ არ ცნობს თვითგამოცხადებულ ხელისუფლებას, რომელიც „ქართული ოცნების“ პარტიამ 2024 წლის 26 ოქტომბრის გაყალბებული საპარლამენტო არჩევნების შემდეგ დაამყარა და საქართველოს არალეგიტიმური „ქართული ოცნების“ რეჟიმის მიერ დატყვევებულ სახელმწიფოდ მიიჩნევს; შესაბამისად, უარყოფს ქვეყნის კონტროლის დამყარების მსურველი ორგანოს მიერ მიღებულ ნებისმიერ გადაწყვეტილებას, როგორიცაა ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში, სისხლის სამართლის კოდექსსა და შეკრებებისა და მანიფესტაციების შესახებ კანონში ცვლილებების ნაჩქარევი მიღება; სინანულს გამოთქვამს იმ ფაქტის გამო, რომ საქართველოს პარლამენტი არის ერთპარტიული პარლამენტი, რომელიც გაყალბებული არჩევნების საფუძველზე ჩამოყალიბდა, რაც შეუთავსებელია პლურალისტურ საპარლამენტო დემოკრატიასთან და ევროკავშირის კანდიდატი ქვეყნისგან მოსალოდნელ სტანდარტებთან; მიესალმება ევროპის საბჭოს საპარლამენტო ასამბლეაში „ქართული ოცნების“ უფლებამოსილების უარყოფას, რამაც გამოიწვია საქართველოს დელეგაციის უფლებამოსილების შეჩერება;
9. გმობს მმართველი პარტია „ქართული ოცნების“ მიერ პოლიტიკური ოპონენტების დევნის მუდმივ მცდელობებს, მათ შორის უკანონო დაკავებისა და დაპატიმრების, მუქარისა და ფიზიკური თავდასხმების გზით; კიდევ ერთხელ აცხადებს მოწოდებას პოლიტიკურად მოტივირებული საომარი მოქმედებების დასრულების, პოლიტიკური გარემოს გაუმჯობესებისა და ნდობისა და პარტიებს შორის დიალოგის აღდგენისკენ;
10. გმობს პოლიტიკური ოპონენტების უკანონო დევნას „ქართული ოცნების“ ხელმძღვანელობით დე ფაქტო პარლამენტის საგამოძიებო კომიტეტის მიერ, რომელიც მიზანში არაპროპორციულად იღებს მთავრობის ქმედებებს, რომელმაც თორმეტ წელზე მეტი ხნის წინ დაასრულა თავისი მანდატი; ხაზს უსვამს „გამოძიების“ პოლიტიკურ ხასიათს და აღნიშნავს, რომ პარტია „ქართული ოცნება“ ხელისუფლებაშია 2012 წლიდან, მაგრამ საგამოძიებო კომიტეტი შექმნა ოპოზიციური პარტიების აკრძალვის მცდელობების პარალელურად; შეშფოთებით აღნიშნავს საგამოძიებო კომიტეტის თავმჯდომარის, თეა წულუკიანის განცხადებებს, რომლებითაც ის რუსული ნარატივებს ავრცელებს; მკაცრად გმობს ზურაბ „გირჩის“ ჯაფარიძისა და ნიკა მელიას დაპატიმრებას და სხვა პოლიტიკოსების დაპატიმრების მუქარას და ამ პირებს პოლიტიკურ პატიმრებად მიიჩნევს;
11. ღრმა შეშფოთებას გამოთქვამს მმართველი პარტია „ქართული ოცნების“ ლიდერების ბოლოდროინდელი განცხადებების გამო, რომლებიც მიუთითებენ ოპოზიციური პარტიების – პირველ რიგში, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ – არაკონსტიტუციურად გამოცხადების განზრახვაზე; იხსენებს, რომ „ერთიანმა ნაციონალურმა მოძრაობამ“ გადამწყვეტი როლი ითამაშა საქართველოს ევროპული ინტეგრაციის პროცესის დაწყებასა და წინსვლაში; ხაზს უსვამს პარალელებს „ქართული ოცნების“ დე ფაქტო ხელისუფლების ქმედებებსა და კრემლის ამჟამინდელ რეჟიმს შორის, რომელმაც თავისი მმართველობა ოპოზიციური პარტიების უკანონოდ გამოცხადებით განამტკიცა; გმობს 2025 წლის 13 მაისს მიღებულ „მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ“ ორგანულ კანონსა და „კონსტიტუციური სასამართლოს შესახებ“ კანონში ცვლილებების პროექტს, რომელიც საკონსტიტუციო სასამართლოს უფლებამოსილებას მისცემს ეფექტურად და თვითნებურად აკრძალოს ყველა ოპოზიციური პარტია;
12. მტკიცედ იმეორებს თავის მოთხოვნას ყოფილი პრეზიდენტის, მიხეილ სააკაშვილის ჰუმანიტარული საფუძვლით დაუყოვნებლივ გათავისუფლების შესახებ, რათა მან საჭირო სამედიცინო დახმარება მიიღოს საზღვარგარეთ; ხაზგასმით აღნიშნავს, რომ საქართველოს ხელისუფლება სრულად პასუხისმგებელია მის ჯანმრთელობასა და კეთილდღეობაზე და პასუხი უნდა აგოს ნებისმიერი ზიანისთვის, რომელიც მას მიადგება; გარდა ამისა, მოუწოდებს „ქართული ოცნების“ ხელისუფლებას, უზრუნველყოს, რომ ევროპარლამენტის წევრებს მიხეილ სააკაშვილთან შეუფერხებელი წვდომა მიეცეთ;
13. ხაზს უსვამს, რომ ერთპარტიული პარლამენტისა და მის მიერ დანიშნული პრეზიდენტის ლეგიტიმურობის არაღიარების პოლიტიკა უნდა გაგრძელდეს მანამ, სანამ საქართველოს პოლიტიკური კურსი ხელშესახებ ცვლილებებს არ მოხდება და ახალი თავისუფალი და სამართლიანი საპარლამენტო არჩევნები არ ჩატარდება; მოუწოდებს ევროკავშირისა და წევრი სახელმწიფოების წარმომადგენლებსა და პარლამენტის წევრებს, თავი შეიკავონ რეჟიმის წარმომადგენლებთან შეხვედრებისგან, დაწყებული ამჟამინდელი დე ფაქტო პრეზიდენტით; კვლავ აღიარებს სალომე ზურაბიშვილს საქართველოს ლეგიტიმურ პრეზიდენტად და ქართველი ხალხის წარმომადგენლად; აქებს მის ძალისხმევას ქვეყნის მშვიდობიანი გზით დემოკრატიული და ევროპული განვითარების გზაზე დასაბრუნებლად;
14. შესწორებული: „2025 წლის შემოდგომაზე დაგეგმილი მუნიციპალური არჩევნები ჩატარდება გაუარესებულ სამართლებრივ გარემოში, რაც გამოწვეულია 2024 წლის დეკემბერში საქართველოს ორგანულ კანონსა და საარჩევნო კოდექსში ახალი ცვლილებების მიღებით და ქართული რეჟიმის მიერ პოლიტიკური რეპრესიებისა და პოლიტიკური ოპონენტების დევნის გაძლიერებით; მიიჩნევს, რომ არსებული პოლიტიკური და სამართლებრივი პირობების გათვალისწინებით, მუნიციპალური არჩევნები უზარმაზარ გამოწვევებს უქმნის ნებისმიერ პოტენციურ მონაწილეს, რომელიც თავისუფალ და სამართლიან კონკურსს ელის და მეტიც, თვითგამოცხადებული ხელისუფლება ასეთ მონაწილეობას ახალი სტატუს კვოს აღიარებად გამოიყენებს; მიაჩნია, რომ ეს მომავალი არჩევნები არ წარმოადგენს შესაძლებლობას, ასახოს ქართველი ხალხის დემოკრატიული არჩევანი, თუ დაპატიმრებული და დაკავებული პოლიტიკური ოპოზიციის ლიდერები არ გათავისუფლდებიან და არჩევნები არ ჩატარდება გაუმჯობესებულ საარჩევნო გარემოში, რომელსაც ზედამხედველობას გაუწევს დამოუკიდებელი და მიუკერძოებელი საარჩევნო ადმინისტრაცია და მონიტორინგი გაუწიოს გულმოდგინე საერთაშორისო დაკვირვებას, რათა უზრუნველყოფილი იყოს ნამდვილად სამართლიანი, თავისუფალი და გამჭვირვალე პროცესი”.
15. ამ კონტექსტში ღრმად შეშფოთებულია საარჩევნო სისტემისა და საერთო დემოკრატიული გარემოს შემდგომი გაუარესებით მუნიციპალური არჩევნების წინ, კერძოდ, 2024 წლის დეკემბერში საქართველოს ორგანულ კანონსა და საარჩევნო კოდექსში ახალი ცვლილებების დაჩქარებული წესით მიღებით, რომლებიც ძირს უთხრის თანასწორი საარჩევნო უფლების პრინციპს და მიზნად ისახავს მმართველი პარტიის დომინირების განმტკიცებას მმართველობის ყველა დონეზე; იხსენებს, რომ ეს ცვლილებები გააკრიტიკა ვენეციის კომისიამ და მოუწოდა მათი გაუქმებისკენ; მოუწოდებს კომისიის ვიცე-პრეზიდენტს/კავშირის უმაღლეს წარმომადგენელს საგარეო საქმეთა და უსაფრთხოების პოლიტიკის საკითხებში და წევრ სახელმწიფოებს, განიხილონ დამატებითი ინდივიდუალური სანქციების დაწესება ქართველი თანამდებობის პირების წინააღმდეგ, თუ მომავალი მუნიციპალური არჩევნები ვერ დააკმაყოფილებს სამართლიანი და თავისუფალი არჩევნების კრიტერიუმებს;
16. მკაცრად გმობს საქართველოს ცოცხალი სამოქალაქო საზოგადოებისთვის გარემოს მუდმივ და განზრახ განადგურებას, რუსული სტილის რამდენიმე შემზღუდავი კანონმდებლობის, მათ შორის „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ” კანონის მიღებით, ასევე, ხელისუფლების მხრიდან მუქარისა და სტიგმატიზაციის გზით; მკაცრად გმობს ახალ საკანონმდებლო ინიციატივას, რომელიც ყველა სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციას ავალდებულებს, მიიღონ ნებართვები გრანტებისთვის და რომელიც ავალდებულებს უცხოელ დონორებს, მიიღონ აღმასრულებელი ხელისუფლების თანხმობა ადგილობრივი ორგანიზაციებისთვის გრანტების გასაცემად. სინანულს გამოთქვამს ხელისუფლების ბოლოდროინდელი გადაწყვეტილების გამო, გაყინოს პოლიტიკური პატიმრებისა და მათი ოჯახების მხარდასაჭერად ქრაუდფანდინგის ინიციატივებისა და კამპანიების საბანკო ანგარიშები; მოუწოდებს ხელისუფლებას, დაუყოვნებლივ შეწყვიტოს დაშინება, მუქარა, პოლიტიკურად მოტივირებული დევნა და ფიზიკური ძალადობა საქართველოში სამოქალაქო საზოგადოების წარმომადგენლების, პოლიტიკური ლიდერების, სამოქალაქო აქტივისტების, ჟურნალისტებისა და მედიის მუშაკების მიმართ; გმობს რამდენიმე ევროპელი ჟურნალისტის საქართველოში შესვლაზე თვითნებურ და გაუმართლებელ უარის თქმას;
17. გმობს იმ კანონების მიღებას, რომელიც საჯარო კონსულტაციების გარეშე იქნა მიღებული და რომელიც ხელს უწყობს შემდგომ პოლიტიკურ დევნას, ზღუდავს შეკრების თავისუფლებას და კიდევ უფრო ამცირებს სამოქალაქო საზოგადოების, დამოუკიდებელი მედიისა და ოპოზიციის თავისუფლად მოქმედების სივრცეს, მათ შორისა რუსული სტილის „უცხოელი აგენტების შესახებ“ კანონი, საჯარო სამსახურის შესახებ კანონში შეტანილი ცვლილებები, გრანტების შესახებ კანონში შეტანილი ცვლილებები, „უცხოელი აგენტების რეგისტრაციის შესახებ“ კანონი, ასევე „მაუწყებლობის შესახებ“ კანონში ახალი შემზღუდავი ცვლილებები; მოუწოდებს საქართველოს ხელისუფლებას, გააუქმოს ეს საკანონმდებლო ცვლილებები; ხაზგასმით აღნიშნავს, რომ „ქართული ოცნების“ პოლიტიკური ქცევა, მათ შორის რუსეთის ფედერაციასთან მისი სტრატეგიული ალიანსირება და ავტორიტარული რეჟიმებისთვის დამახასიათებელი ინსტრუმენტების დაჩქარებული გამოყენება, სარკისებურად იმეორებს თავად რუსეთში განვითარებულ მოვლენებს;
18. დადებითად აფასებს საქართველოს სამოქალაქო საზოგადოების ბოლო თვეების განმავლობაში გაწეულ მუშაობას, უფასო იურიდიული დახმარების გაწევას, ადამიანის უფლებების სერიოზული დარღვევების დოკუმენტირებას და შიდა და საერთაშორისო სასამართლო პროცესებში ლიდერობის აღებას, რათა მიღწეულ იქნას სამართლიანობა და ანგარიშვალდებულება გაგრძელებული თავდასხმების, სამოქალაქო სივრცის კრიმინალიზაციისა და სამოქალაქო საზოგადოების საქმიანობის წინააღმდეგ დეზინფორმაციული კამპანიების ფონზე;
19. ხაზს უსვამს საქართველოს სამოქალაქო საზოგადოებისა და დამოუკიდებელი მედიის მხარდაჭერის გადაუდებელ აუცილებლობას მზარდი რეპრესიებისა და აშშ-ის საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს (USAID) საქმიანობის შეჩერების ფონზე და შესაბამისად, სთხოვს ევროკომისიას, გაზარდოს ფინანსური მხარდაჭერა და დაუყოვნებლივ გასცეს იგი; მოუწოდებს ევროკავშირის დაფინანსების მექანიზმების კორექტირებას უფრო მტრულ და ანტიდემოკრატიულ გარემოში წარმოშობილი საჭიროებების გათვალისწინებით და თანხების გადანაწილებას სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციების, დამოუკიდებელი მედიისა და ადამიანის უფლებათა დამცველების პირდაპირი მხარდაჭერისთვის; ამასთან დაკავშირებით, დამატებით ხაზს უსვამს, რომ წევრი სახელმწიფოები მზად უნდა იყვნენ, მიიღონ და მხარი დაუჭირონ საქართველოს სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციებსა და დამოუკიდებელ მედიებს, რათა მათ შეძლონ ემიგრაციაში მუშაობის გაგრძელება;
20. ხაზს უსვამს, რომ „ქართული ოცნების“ მიერ საქართველოს ევროკავშირში ინტეგრაციის უარყოფის გარდა, ის უარყოფს ზოგადად ადამიანის უფლებების საერთაშორისო კანონმდებლობას და დემოკრატიულ სტანდარტებს, ამავდროულად სწრაფად მოძრაობს რუსეთში ადრე დაფიქსირებული ნეგატიური ტრაექტორიით; ღრმად შეშფოთებულია იმით, რომ ამას კიდევ უფრო მეტი გავლენა ექნება ქალების, უმცირესობების, მიგრანტების, შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირების, ლგბტ პირების, სიღარიბის ზღვარს ქვემოთ მცხოვრები ადამიანების და სხვა დაუცველი ან რისკის ქვეშ მყოფი ჯგუფების უფლებებსა და კეთილდღეობაზე; მკაცრად გმობს საქართველოს პარლამენტის მიერ 2024 წლის ოქტომბერში ანტილგბტ კანონმდებლობის მიღებას, რომელიც ასახავს ავტორიტარულ, რუსული სტილის პოლიტიკას და არღვევს ევროკავშირის ფუნდამენტური უფლებების ქარტიას და მოუწოდებს მისი გაუქმებისკენ; მოუწოდებს საქართველოს პარლამენტის მიერ 2024 წლის აპრილში გაუქმებული გენდერული კვოტების აღდგენისკენ; მოუწოდებს ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებს, თავშესაფრის განაცხადების შეფასებისას, ადეკვატურად გაითვალისწინონ ის ფაქტი, რომ საქართველოს ამჟამად ევროპაში ერთ-ერთი ყველაზე რეპრესიული ანტილგბტ კანონმდებლობა აქვს; შეშფოთებულია საქართველოში ეთნიკური და რელიგიური უმცირესობების დაცვის ნაკლებობით;
21. კიდევ ერთხელ ადასტურებს, რომ საქართველოს დემოკრატიული უკუსვლისა და წინა ვალდებულებების შეუსრულებლობის საპასუხოდ ევროკავშირის მიერ დღემდე მიღებული ზომები არ ასახავს საქართველოში არსებული სიტუაციის სიმძიმეს და მის შედეგებს მთელ რეგიონში; წუხს პროაქტიური ზომების არარსებობის და საბჭოსა და კომისიის მხრიდან ზოგადად შეზღუდული და დაგვიანებული რეაგირების გამო; ხაზს უსვამს, რომ წევრ სახელმწიფოებს შორის ერთსულოვნების არარსებობა არ უნდა უშლიდეს ხელს შესაბამისი და ეფექტური ზომების მიღების მსურველებს ამის გაკეთებაში; მოუწოდებს ევროკავშირის ხელმძღვანელობას, სასწრაფოდ გააერთიანოს მსგავსი შეხედულებების მქონე წევრი სახელმწიფოები კოორდინირებული ქმედებების განსახორციელებლად და ამით გადალახოს ევროკავშირის მასშტაბით სანქციების მიღების პოლიტიკური დაბრკოლებები;
22. მოუწოდებს ევროკავშირს და მის წევრ სახელმწიფოებს, ორმხრივად და კოორდინირებულად დააწესონ პერსონალური სანქციები „ქართული ოცნების“ ძირითადი პოლიტიკური ლიდერების, თანამდებობის პირებისა და რეჟიმის ხელშემწყობი პირების მიმართ ადმინისტრაციაში, ბიზნესში, მედიაში, სასამართლო სისტემაში, სამართალდამცავ ორგანოებსა და საარჩევნო კომისიაში, რომლებიც პასუხისმგებელნი არიან დემოკრატიული უკუქცევის, არჩევნების გაყალბების, ადამიანის უფლებების დარღვევებისა და პოლიტიკური ოპონენტებისა და აქტივისტების დევნაზე; ასევე მოუწოდებს, სანქციები გავრცელდეს საშუალო და დაბალი დონის საჯარო მოხელეებზე, რომლებიც პასუხისმგებელნი არიან რეჟიმის ოპონენტების წინააღმდეგ რეპრესიული ზომების განხორციელებაზე და შენარჩუნდეს ისინი მანამ, სანამ ქართული დემოკრატია სათანადოდ არ აღდგება; მიესალმება ლიეტუვის, ესტონეთის, ლატვიის, ჩეხეთის, გერმანიისა და პოლონეთის, ასევე მსგავსი შეხედულებების მქონე პარტნიორების, მათ შორის, შეერთებული შტატების, გაერთიანებული სამეფოს, კანადისა და უკრაინის მიერ ორმხრივი სანქციების დაწესებას და მოუწოდებს ევროკავშირის სხვა წევრ სახელმწიფოებს, მიჰყვნენ ამ მაგალითს; მეტიც, მოუწოდებს განიხილონ ისეთი შემზღუდავი ზომები, როგორიცაა SWIFT-ის შეწყვეტა ან სექტორული სანქციები, რომლებიც მიზნად ისახავს „ქართული ოცნების“ რეჟიმის ფინანსური ნაკადებისა და შემოსავლის წყაროების შეწყვეტას;
23. მიესალმება საბჭოს გადაწყვეტილებას, შეაჩეროს უვიზო მიმოსვლა ქართველი დიპლომატებისა და თანამდებობის პირებისთვის, როგორც პირველი ნაბიჯი საქართველოში მიმდინარე ნეგატიური მოვლენების საპასუხოდ; კიდევ ერთხელ მოუწოდებს კომისიას და საბჭოს, გადახედონ საქართველოს უვიზო სტატუსს, მისი შეჩერების შესაძლებლობით, თუ მმართველი პარტიის ქმედებები არ დააკმაყოფილებს დემოკრატიული მმართველობისა და თავისუფლებების შესაბამისი სტანდარტებს; ხაზს უსვამს, რომ „ქართული ოცნება“ სრულად არის პასუხისმგებელი საქართველოს მოქალაქეებისთვის უვიზო რეჟიმის შესაძლო შეჩერებით გამოწვეულ ნებისმიერ შედეგზე; ხაზს უსვამს უვიზო მიმოსვლის მნიშვნელობას საქართველოს სამოქალაქო საზოგადოების წარმომადგენლებისთვის, ადამიანის უფლებათა დამცველებისა და ჟურნალისტებისთვის როგორც ევროკავშირში გამგზავრებისთვის, რათა ევროპელ აქტორებს ინფორმაცია მიაწოდონ საქართველოში მიმდინარე მოვლენების შესახებ, ასევე მათთვის ქვეყნის სწრაფად დატოვების შესაძლებლობის მისაცემად, რადგან ბევრი მათგანი ხელისუფლების მხრიდან პოლიტიკურ დევნის წინაშე დგას;
საგარეო პოლიტიკა
24. წუხს იმ ფაქტის გამო, რომ „ქართული ოცნება“ დემოკრატიის, კანონის უზენაესობისა და ევროატლანტიკური ინტეგრაციის მიმართულებით ათწლეულების განმავლობაში მიღწეულ პროგრესს აუქმებს და საქართველო შორდება თავის მოკავშირეებს, რომლებიც მას მთელი პროცესის განმავლობაში უჭერდნენ მხარს; წუხს, რომ საქართველომ ვერ მიაღწია პროგრესს ევროკავშირის საგარეო, უსაფრთხოებისა და თავდაცვის პოლიტიკის რეკომენდაციების შესრულებაში და რომ საქართველოს თანხვედრის დონე ევროკავშირის საერთო საგარეო და უსაფრთხოების პოლიტიკასთან (CFSP) კვლავ შესამჩნევად დაბალია — 49%, რაც აჩვენებს მის ერთგულების ნაკლებობას ევროინტეგრაციის მიმართ; ხაზს უსვამს, რომ ევროკავშირში გაწევრების პროცესში პროგრესი მოითხოვს ევროკავშირის საერთო საგარეო და უსაფრთხოების პოლიტიკასთან სრულ თანხვედრას, ყველა კანდიდატი ქვეყნის მიმართ მოლოდინების შესაბამისად; წუხს იმ ფაქტის გამო, რომ საქართველო არ მონაწილეობს ევროკავშირის კრიზისების მართვის მისიებსა და ოპერაციებში საერთო უსაფრთხოებისა და თავდაცვის პოლიტიკის ფარგლებში; წუხს იმ ფაქტის გამო, რომ საქართველოს საგარეო პოლიტიკის შეუსაბამობა თვითიზოლაციას იწვევს და „ქართული ოცნების“ რეპრესიული რეჟიმი ამწვავებს არასტაბილურობას სამხრეთ კავკასიის რეგიონში და შავ ზღვაში;
25. აღნიშნავს, რომ საქართველო, ამჟამინდელი მთავრობის ხელმძღვანელობით, ისეთი მიმართულებით მოძრაობს, რომელიც მას რუსეთის ვასალურ სახელმწიფოდ გადაქცევის რისკის ქვეშ აყენებს, ისეთივედ, როგორც ბელორუსია; წუხს იმ ფაქტის გამო, რომ იმ დროს, როდესაც დემოკრატიული სამყარო მტკიცედ უჭერს მხარს უკრაინას რუსეთის ფედერაციის არაპროვოცირებული აგრესიული ომის წინააღმდეგ, საქართველოს ამჟამინდელი ხელისუფლება სულ უფრო მეტად ეთანხმება კრემლის პოლიტიკასა და რიტორიკას, რითაც ხელს უწყობს ისტორიულ რევიზიონიზმს; აღნიშნავს, რომ საქართველო არ ეთანხმება რუსეთის, ბელარუსის და ირანის წინააღმდეგ დაწესებული სანქციების დიდ უმრავლესობას, ამავე დროს, ევროპარლამენტი გამოხატავს შეშფოთებას იმ ცნობების გამო, რომელთა თანახმადაც, საქართველო ხელს უწყობს რუსეთის წინააღმდეგ ევროკავშირის სანქციებისგან თავის არიდების ხელშეწყობას; მოუწოდებს ევროკომისიას, ჩაატაროს საფუძვლიანი გამოძიება ამ ბრალდებებთან დაკავშირებით;
26. ასევე შეშფოთებით აღნიშნავს „ქართული ოცნების“ მთავრობის მიერ ჩინეთის მიმართ ბოლოდროინდელ სტრატეგიულ შებრუნებას და ირანთან მის მზარდ თანამშრომლობას; აღნიშნავს „ქართული ოცნების“ საჯარო მხარდაჭერას ჩინეთის გეოსტრატეგიული ინიციატივებისა და გაძლიერებული ორმხრივი ეკონომიკური ურთიერთობების მიმართ, მათ შორის ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის პროექტის ჩინეთის ხელმძღვანელობით მოქმედი კონსორციუმისთვის მინიჭების ჩათვლით; ხაზგასმით აღნიშნავს, რომ ასეთი ნაბიჯი ეწინააღმდეგება საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციისადმი გაცხადებულ ერთგულებას; ხაზს უსვამს, რომ ამჟამად არის რისკი, ანაკლიის პროექტი გახდეს რეგიონში ჩინეთის პოლიტიკური, ფინანსური და ეკონომიკური ბერკეტების გაზრდის საშუალება, რითაც კიდევ უფრო დააშორებს საქართველოს დასავლეთში სტრატეგიული პარტნიორებისგან; ამასთან დაკავშირებით მოუწოდებს კომისიას და წევრ სახელმწიფოებს, გადახედონ და საჭიროების შემთხვევაში, შეაჩერონ ან გადაამისამართონ რეგიონული დამაკავშირებელი პროექტების დაფინანსება; გამოხატავს სერიოზულ შეშფოთებას საქართველოს თეირანთან მრავალმხრივი თანამშრომლობის გაზრდის გამო, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს საქართველოს შემდგომი იზოლაცია;
27. აფრთხილებს, რომ საქართველოს მიმდინარე ავტორიტარიზმისკენ სწრაფვა და რუსეთთან მზარდი დაახლოება ევროპის უსაფრთხოებისთვის მზარდი საფრთხეა, განსაკუთრებით საქართველოს სტრატეგიული მდებარეობისა და შავ ზღვაზე წვდომის გათვალისწინებით, რაც კრიტიკულად მნიშვნელოვანია რუსეთისთვის რეგიონში ძალაუფლების პროეცირებისთვის; ხაზს უსვამს, რომ მმართველი პარტია „ქართული ოცნების“ სტრატეგია შესაძლოა სხვაგანაც იქნას გამოყენებული, როგორც სახელმწიფოს ჰიბრიდულად მიტაცების სახელმძღვანელო; შეშფოთებულია რეგიონული შედეგებით და აფრთხილებს, რომ სამხრეთ კავკასიაში ევროპის ქმედებების სანდოობა საფრთხის ქვეშაა, განსაკუთრებით იმ პერიოდში, როცა ველოდებით ევროკავშირის მიერ შავი ზღვის სტრატეგიის შემუშავებას;
28. ღრმად შეშფოთებულია „ქართული ოცნების“ რუსეთთან და სხვა ავტორიტარულ რეჟიმებთან თანამშრომლობით, დაახლოებითა და იდეოლოგიური კონვერგენციით, რუსეთის მიერ საქართველოს ტერიტორიის მცოცავი ოკუპაციის მიუხედავად; გმობს „ქართული ოცნების“ მიერ რუსული დეზინფორმაციისა და მანიპულაციების ხელშეწყობას და მონაწილეობას, მათ შორის უკრაინის წინააღმდეგ რუსეთის აგრესიის ომის პროპაგანდის ინსტრუმენტად გამოყენებას, რაც ეწინააღმდეგება ქვეყნის ევროატლანტიკური ინტეგრაციისადმი საზოგადოების უცვლელ და უკიდურესად მაღალ მხარდაჭერას; სინანულს გამოთქვამს ევროკავშირთან უცხოური ინფორმაციით მანიპულირებისა და ჩარევის წინააღმდეგ ბრძოლაში თანამშრომლობის ნაკლებობის გამო;
29. კიდევ ერთხელ მკაცრად გმობს რუსეთის მიერ საქართველოს რეგიონების, აფხაზეთისა და სამხრეთ ოსეთის, მიმდინარე ოკუპაციას და „საზღვრების“ გაგრძელების პროცესს, რაც საქართველოს სუვერენიტეტისა და ტერიტორიული მთლიანობის დარღვევაა. მოუწოდებს საქართველოს მთავრობას, შეინარჩუნოს მკაფიო და თანმიმდევრული პოზიცია რუსეთის აგრესიის მიმართ და მოუწოდებს ევროკავშირს, აქტიურად ჩაერთოს კონფლიქტების მოგვარებაში, ადამიანის უფლებების მონიტორინგსა და დაზარალებული თემების მხარდაჭერაში;
30. რეკომენდაციას უწევს საქართველოში ევროკავშირის სადამკვირვებლო მისიის (EUMM) გაძლიერებას გაზრდილი რესურსებით და უფრო ფართო მანდატით, რათა მან მონიტორინგი გაუწიოს უცხოურ ჩარევას და საზღვრების დესტაბილიზაციას; მოუწოდებს წევრ სახელმწიფოებს, უზრუნველყონ ევროკავშირის სადამკვირვებლო მისიისთვის ადეკვატური დაფინანსება და პერსონალი მიმდინარე პოლიტიკურ და უსაფრთხოების კრიზისზე რეაგირებისთვის;
31. აღნიშნავს, რომ ევროპის სამშვიდობო ფონდის 30 მილიონი ევროს ოდენობის მხარდაჭერა სამართლიანად შეჩერდა 2024 წელს საქართველოში დემოკრატიული უკუქცევის საპასუხოდ და რომ 2025 წლისთვის მხარდაჭერა არ არის დაგეგმილი; ხაზს უსვამს, რომ ამ შეჩერებას უარყოფითი შედეგები მოჰყვება საქართველოს ეროვნულ სტაბილურობასა და უსაფრთხოებისთვის; კიდევ ერთხელ ადასტურებს, რომ ნებისმიერი მომავალი ფინანსური დახმარების ავტორიზაცია შესაძლებელია მხოლოდ იმ პირობით, რომ თვითგამოცხადებული ქართული რეჟიმი გადადგება და ჩატარდება სამართლიანი და მიუკერძოებელი არჩევნები“.