განათლება
საქართველოში მასწავლებლების ანაზღაურების პოლიტიკა ვერ უზრუნველყოფს მათ ღირსეული ანაზღაურებითა და შრომის პირობებით – ვკითხულობთ „პროგრესული ფორუმის“ მიერ მომზადებულ პოლიტიკის დოკუმენტში, რომელშიც, ერთი მხრივ, აღწერილია მასწავლებლის ანაზღაურების მოქმედი მოდელის გამოწვევები, მეორე მხრივ კი, წარმოდგენილია ის ძირითადი პრინციპები და თვალთახედვა, რომლებსაც უნდა ეყრდნობოდნენ გადაწყვეტილების მიმღებნი მასწავლებლის სახელფასო პოლიტიკის შემუშავებისას.
ცვლილება კრიტიკულად შეფასდა დარგის სპეციალისტების მიერ. მათი შეფასებით, მიღებული ცვლილებით „სკოლა კარგავს დამოუკიდებლად ადამიანური რესურსების მართვის უფლებას“, გადაწყვეტილება კი ემსახურება სკოლებზე ცენტრალიზებული მართვის გაძლიერებას.
„აპრიორი უნდა მივიღოთ, რომ დანაკარგები არის და დავგეგმოთ, რას ვაკეთებთ იმისათვის, რომ ეს დანაკარგები დავძლიოთ... დღეს ჩვენ შეგვიძლია გავაკეთოთ სადიაგნოსტიკო ტესტი, რომელიც გვეტყვის სტანდარტთან მიმართებაში, სად არიან მოსწავლეები, მაგრამ დანაკარგზე და მის სიზუსტეზე საუბარი, რა თქმა უნდა, შეუძლებელი იქნება“.
როგორ ვითარდება რუსულენოვანი განათლების სისტემა საქართველოში რუსულ-უკრაინული ომის ფონზე? როგორია საჯარო და კერძო ავტორიზებულ სკოლებში მოსწავლეთა დემოგრაფიული ცვლილებების დინამიკა 2020 წლიდან დღემდე? რა საგანმანათლებლო შესაძლებლობებს სთავაზობს საქართველო რუსულენოვან მიგრანტებს? რა ალტერნატივები არსებობს ქვეყანაში განათლების სისტემების შეთავაზებების მიღმა? - ეს საკითხები სამოქალაქო ინტეგრაციისა და ეროვნებათშორისი ურთიერთობების ცენტრმა „საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის“ მხარდაჭერით იკვლია.
„მასწავლებლის ეროვნული ჯილდო“ განათლების კოალიციის ინიციატივითა და ორგანიზებით, წელს მეშვიდედ ტარდება. ვებგვერდზე www.tprize.ge მასწავლებლების ნომინირება და აპლიკაციების მიღება 17 მარტიდან 30 აპრილის ჩათვლით იქნება შესაძლებელი. მასწავლებლების წარდგენა წელსაც შეეძლებათ ფიზიკურ პირებს, ორგანიზაციებს და საზოგადოებრივ ჯგუფებს.
როგორც პედაგოგები ამბობენ, დანაპირები, რომლის მიხედვითაც მათი ხელფასი საშუალოდ 500 ლარით გაიზრდებოდა, შემოთავაზებული დაანგარიშების მიხედვით არ სრულდება. პედაგოგები ამბობენ რომ ახალი სახელფასო პოლიტიკით იმედგაცრუებული არიან და თავს მოტყუებულად მიიჩნევენ.
თბილისის 21-საჯარო სკოლის და სოფელ ნოქალაქევის საჯარო სკოლის უკვე ყოფილი დირექტორები ამბობენ, რომ მათი კრიტიკული დამოკიდებულების გამო განათლების სამინისტრომ ისინი დირექტორობის კანდიდატებად სკოლებში არ წარადგინა და მათი სასკოლო სივრცედან ჩამოშორება პოლიტიკური მიზნებით იყო მოტივირებული.