განათლება

პუბლიკა

სასკოლო კვების, ჰიგიენისა და უსაფრთხოების კუთხით არსებული პრობლემები; მოუწესრიგებელი ინფრასტრუქტურა; განათლების ხარისხის ხელისშემშლელი ფაქტორები; სკოლის დემოკრატიულად მართვისა და მშობელთა ჩართულობის სირთულეები , - არასრული ჩამონათვალია იმ პრობლემებისა, რომლებსაც მშობლები სასკოლო განათლების სისტემაში ხედავენ.

პუბლიკა

მინისტრის გადაწყვეტილება პედაგოგების ნაწილისთვის მისაღები არ არის. როგორც სამინისტროში გამართულ შეხვედრაში მონაწილე პედაგოგები აღნიშნავენ, ეს არ არის ის, რასაც ისინი მოითხოვდნენ და მინისტრის გადაწყვეტილება ბევრს არაფერს ცვლის.

სალომე გორგოძე

მიმდინარე წინასაარჩევნო კამპანიისას, სამოქალაქო სექტორის შეფასებით, კვლავ გადაულახავ პრობლემად რჩება საჯარო სკოლების პერსონალის, დირექტორებისა და მასწავლებლების პოლიტიკურ კამპანიაში ჩართვა და ზეწოლის ბერკეტად სამსახურის შენარჩუნების გამოყენება.

სალომე გორგოძე

მძიმე სოციალურ-ეკონომიკური ფონი, მწირი საგანმანათლებლო რესურსები, მოუწესრიგებელი ინფრასტრუქტურა, კვალიფიციური მასწავლებლების დეფიციტი - არასრული ჩამონათვალია იმ პრობლემებისა, რასაც სოფლად მდებარე სკოლის მოსწავლეები და მასწავლებლები აწყდებიან და რაც ხშირად ხარისხიან განათლებაზე ხელმისაწვდომობის კუთხით მათ არათანაბარ მდგომარეობაში აყენებს, ქალაქად მდებარე სკოლებთან შედარებით.

პუბლიკა

ჯილდოს ფინალისტები გვიყვებიან, თუ რას ნიშნავს მათთვის ეს სტატუსი; რატომ გადაწყვიტეს კონკურსში მონაწილეობა; რა შესაძლებლობების მომტანია და რა გამოწვევაა მათი პროფესიული საქმიანობისთვის ქვეყნის ხუთ საუკეთესო პედაგოგს შორის დასახელება; რამდენად დაეხმარებათ მათ ეს სტატუსი პროფესიულ საქმიანობაში, მოსწავლეებთან, კოლეგა მასწავლებლებთან თუ სასკოლო თემთან ურთიერთობისას.

პუბლიკა

„რეგიონული ნდობის ჯგუფები სკოლების დეპოლიტიზებისთვის“ – ასე ჰქვია პროექტს, რომლის მიზანიც განათლების სისტემის დეპოლიტიზების მხარდაჭერისთვის რეგიონული ნდობის ჯგუფების ჩამოყალიბებაა, რაც ხელს შეუწყობს განათლების სფეროში დასაქმებული ადამიანების ინფორმირებულობის ხარისხის გაზრდას, პოლიტიკური გავლენებისგან დაცვას და მათი რესურსების არამართლზომიერი გამოყენების პრევენციას. პროექტს განათლების კოალიცია და ორგანიზაცია „ღია სივრცე კავკასია“, „ღია საზოგადოების ფონდის“ ფინანსური მხარდაჭერით ახორციელებს.

სალომე გორგოძე

ხარისხიანი სკოლამდელი განათლება, რომელიც თანაბრად ხელმისაწვდომი იქნება ყველა ბავშვისთვის განათლების ერთიანი ეროვნული სტრატეგიის ერთ-ერთი პრიორიტეტული მიმართულებაა, რომლის უზრუნველყოფაც მთავრობას მომდევნო წლებში აქვს მიზნად დასახული.

სალომე გორგოძე

სიმონ ჯანაშიას თქმით, პრობლემა ის კი არ არის, რომ სისტემაში შემოდის ახალი დიაგნოსტიკური შეფასება, პრობლემაა - ვის და რა ფორმით შემოაქვს ეს შეფასება. მისივე განმარტებით, ტესტს რომ სკოლებს სთავაზობდნენ, მაგალითად, უნივერსიტეტები და არა სახელმწიფო, ნაკლებად იარსებებდა რისკი იმისა, რომ სკოლების მხრიდან ეს ტესტირება აღქმული იქნება, როგორც კონტროლის მექანიზმი.

პუბლიკა

საჯარო სკოლის დირექტორის შერჩევის კონკურსის ახალ წესს კრიტიკულად აფასებენ საზოგადოებრივი ორგანიზაციები და დირექტორობის ის კანდიდატები, რომლებსაც კონკურსის პროცესის გამჭვირვალობასთან და სამართლიანობასთან დაკავშირებით კითხვები ჰქონდათ და თვეების განმავლობაში არაერთი საპროტესტო აქცია გამართეს განათლების სამინისტროსთან.  

სალომე გორგოძე

„პუბლიკა“ ესაუბრა ათამდე რესპონდენტს, განათლების საკითხების მკვლევრებს, მედიისა და განათლების საკითხებზე მომუშავე ორგანიზაციების წარმომადგენლებს. რესპონდენტები გვიყვებიან განათლების სამინისტროდან საჯარო ინფორმაციის გამოთხოვის საკუთარ გამოცდილებაზე და ამბობენ, რომ ბოლო წლებში უწყებიდან მათთვის საჭირო მონაცემების მიღება გართულებულია და, ხშირ შემთხვევაში, შეუძლებელიც კია.

პუბლიკა

ცვლილება კრიტიკულად შეფასდა დარგის სპეციალისტების მიერ. მათი შეფასებით, მიღებული ცვლილებით „სკოლა კარგავს დამოუკიდებლად ადამიანური რესურსების მართვის უფლებას“, გადაწყვეტილება კი ემსახურება სკოლებზე ცენტრალიზებული მართვის გაძლიერებას.

სალომე გორგოძე

საქართველოში მასწავლებლების ანაზღაურების პოლიტიკა ვერ უზრუნველყოფს მათ ღირსეული ანაზღაურებითა და შრომის პირობებით – ვკითხულობთ „პროგრესული ფორუმის“ მიერ მომზადებულ პოლიტიკის დოკუმენტში, რომელშიც, ერთი მხრივ, აღწერილია მასწავლებლის ანაზღაურების მოქმედი მოდელის გამოწვევები, მეორე მხრივ კი, წარმოდგენილია ის ძირითადი პრინციპები და თვალთახედვა, რომლებსაც უნდა ეყრდნობოდნენ გადაწყვეტილების მიმღებნი მასწავლებლის სახელფასო პოლიტიკის შემუშავებისას.