პრეზიდენტმა ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში ცვლილებებს ვეტო არ დაადო

პუბლიკა

საქართველოს პრეზიდენტმა სალომე ზურაბიშვილმა ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში შესატან ცვლილებებს ვეტო არ დაადო. ამის შესახებ მან პრეზიდენტის ადმინისტრაციაში გამართულ  სპეციალურ ბრიფინგზე ისაუბრა.

„ვეტოს გამოყენება უნდა ეფუძნებოდეს მკაფიოდ ჩამოყალიბებულ სამართლებრივ არგუმენტებსაც. ამ კუთხით ახალი ცვლილებები წინააღმდეგობაში არ მოდის ჩვენს კონსტიტუციასთან, ვერ მიიჩნევა ვერც რომელიმე სამართლებრივი პრინციპის დარღვევად და ვერც რომელიმე საერთაშორისო სტანდარტის უგულებელყოფას.

ამდენად, ამ კონკრეტულ შემთხვევაში ვეტოს გამოყენების სამართლებრივი საფუძველი არასაკმარისი აღმოჩნდა, თუმცა სამომავლოდ ასეთი პროცესი, რომელიც გულისხმობს ყველას პოზიციის გაცნობას და შეჯერებას აძლევს პრეზიდენტს საშუალებას, რომ ეს ინსტრუმენტი საჭიროების შემთხვევაში ეფექტურად გამოყენებული იყოს, “- განაცხადა პრეზიდენტმა.


5 და 6 მაისს პრეზიდენტმა სალომე ზურაბიშვილმა კონსულტაციები გამართა ოპოზიციასთან და მათგან მოისმინა, რატომ არ ეთანხმებიან კანონში ინიცირებულ ცვლილებებს.

ოპოზიციონერების განცხადებით, კანონპროექტი რეპრესიულია და მიმართულია ადამიანების გამოხატვის თავისუფლების შეზღუდვისკენ. მათი თქმით, პრეზიდენტს ურჩიეს, რომ კანონპროექტს ვეტო დაადოს. ზოგიერთ პოლიტიკოსს სალომე ზურაბიშვილისგან ვეტოს გამოყენების მოლოდინიც გაუჩნდა.

პარლამენტმა ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში ცვლილებები მესამე მოსმენით 29 აპრილს დაამტკიცა, თუმცა ამ დრომდე პრეზიდენტს მასზე ხელი არ მოუწერია.

კანონპროექტს აკრიტიკებდა როგორც ოპოზიცია, ასევე არასამთავრობო სექტორი და სამოქალაქო საზოგადოება, განსაკუთრებით, აქტივისტები. ცვლილებებს ნაჩქარევი, არასაჭირო და უსარგებლო უწოდა შეერთებული შტატების საელჩომ.

რა წერია კანონპროექტში

„ქართული ოცნების“ დეპუტატებმა ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის სამ მუხლში შესატანი ცვლილებების კანონპროექტი მოამზადეს.

მათგან ერთი ეხებოდა ადმინისტრაციული დაკავების ვადას. მესამე მოსმენით მხარდაჭერილი პროექტის მიხედვით, ადმინისტრაციული დაკავების დროს დაკავებული პირი პირველი შესაძლებლობისთანავე, მაგრამ არაუგვიანეს 24 საათისა, წარედგინება სასამართლოს. დღეს მოქმედ კანონმდებლობასთან შედარებით ეს ვადა გაზრდილია. კერძოდ, მოქმედი მუხლით, ადმინისტრაციული დაკავების ვადა არ უნდა აღემატებოდეს 12 საათს.

კანონპროექტი ცვლილებებს ითვალისწინებს წვრილმანი ხულიგნობის მუხლშიც.

არსებული კანონმდებლობით, წვრილმანი ხულიგნობა (166-ე მუხლი) იწვევს დაჯარიმებას 500 ლარიდან 1000 ლარამდე ოდენობით ან ადმინისტრაციულ პატიმრობას 15 დღემდე ვადით.

კანონპროექტის თანახმად, ამ მუხლს ემატება მეორე ნაწილიც, რომელიც ითვალისწინებს: წვრილმან ხულიგნობაზე ადმინისტრაციულ სახდელდადებული პირის მიერ ამავე მუხლის განმეორებით დარღვევა გამოიწვევს გაზრდილი თანხით დაჯარიმებას – 1 500 ლარიდან 2000 ლარამდე ოდენობით ან ადმინისტრაციულ პატიმრობას 5 დღიდან 15 დღემდე ვადით. კანონპროექტში შენიშვნის სახით აღნიშნულია, რომ ამ ნაწილზე არ გავრცელდება კოდექსის 22-ე მუხლის მოქმედება (რაც სიტყვიერ შენიშვნას გულისხმობს).

ცვლილებები პოლიციის მოთხოვნისადმი დაუმორჩილებლობის მუხლში

არსებული კანონით (173-ე) პოლიციის განკარგულებისადმი ან მოთხოვნისადმი დაუმორჩილებლობა, ან ამ პირის მიმართ სხვა კანონსაწინააღმდეგო ქმედების განხორციელება ითვალისწინებს დაჯარიმებას 1 000 ლარიდან 4 000 ლარამდე ოდენობით ან ადმინისტრაციულ პატიმრობას 15 დღემდე ვადით.

კანონპროექტის თანახმად კი, იზრდება ჯარიმის ოდენობა და ასევე შემოდის პასუხისმგებლობა აღნიშნული სამართალდარღვევის განმეორებით ჩადენაზე.

კერძოდ: პოლიციისადმი დაუმორჩილებლობა გამოიწვევს დაჯარიმებას 2000 ლარიდან 3000 ლარამდე ოდენობით ან ადმინისტრაციულ პატიმრობას 15 დღემდე ვადით.

ხოლო, განმეორების შემთხვევაში გამოიწვევს დაჯარიმებას 3500 ლარიდან 4500 ლარამდე ოდენობით ან ადმინისტრაციულ პატიმრობას 7 დღიდან 15 დღემდე ვადით.

კანონპროექტში შენიშვნის სახით აქაც აღნიშნულია, რომ მეორე ნაწილზე არ გავრცელდება კოდექსის 22-ე მუხლის მოქმედება (რაც სიტყვიერ შენიშვნას გულისხმობს).