კულტურა

ქრისტინე მუჯირი

„ის, რაც კულტურული მემკვიდრეობის ეროვნულ სააგენტოში ამ რეორგანიზაციას დაედო საფუძვლად, მხოლოდ ქაღალდზეა დაწერილი და სინამდვილეში რეპრესიაა. ეს არის კლასიკური ტიპის მოღალატეობრივი ქმედება სააგენტოს დირექტორის, ნიკოლოზ აზნაურაშვილის მხრიდან. ისე იქცევა, როგორც საქართველოსადმი მტრულად განწყობილი ქვეყნის წარმომადგენელი“.

ქრისტინე მუჯირი

„პემზა ბლოკის გამოყენება გულისხმობს ძეგლის დაზიანებასა და განადგურებას, ძველი ფენები განადგურდება. ამასთან ერთად, მნიშვნელოვანია, რა დოზით გამოიყენეს რკინა-ბეტონი. ბეტონი რაღაცას ხომ უნდა ეყრდნობოდეს?.

დავით ბუხრიკიძე

ჩილელი წარმოშობის რეჟისორი პაბლო ლარაინი, რომელმაც წარმატებით აითვისა ჰოლივუდის სტანდარტები და განწყობები, იწყებს ბიოგრაფიული ფილმის გადაღებას სახელწოდებით „მარია“. ცნობილი ჟურნალი Variety წერს, რომ „რეჟისორი გააცოცხლებს მსოფლიოს ერთ-ერთი უდიდესი საოპერო მომღერლის, მარია კალასის პარიზული ცხოვრების მღელვარე და დრამატულ ეპიზოდებს, სადაც ის 1977 წელს, 53 წლის ასაკში გარდაიცვალა“.

დავით ბუხრიკიძე

საერთოდ, ანიმაციური თუ მექანიკური თოჯინების შემოყვანას სცენაზე და შემდეგ მათი გაცოცხლებას, ბევრ კლასიკურ წარმოდგენაში, ოპერაში თუ ბალეტში ვხვდებით. მაგალითად, შეგვიძლია გავიხენოთ ბალეტები „კოპელია“, „პეტრუშკა“ და ოფენბახის ოპერა „ჰოფმანის ზღაპრები“. ნებისმიერ შემთხვევაში, თოჯინების გაადამიანურება სცენაზე მაინც უცნაური,ზოგჯერ შემაშფოთებელი და ზოგჯერ სიურრეალისტურია.

ქრისტინე მუჯირი

რესპონდენტებმა ბარათების გამოყენებასთან დაკავშირებული გადაწყვეტილების შესაძლო მიზეზებზე საუბრისას გაიხსენეს ICOM-ის ბოლო ყრილობა, რომელსაც ხელოვნების სასახლის თავმჯდომარეც ესწრებოდა. მათი თქმით, კალანდიამ ყრილობაზე მთელი რიგი პრეტენზიები წამოაყენა, რის გამოც ყრილობა ხმაურისა და კამათის ფონზე წარიმართა.

დავით ბუხრიკიძე

თბილისის საერთაშორისო თეატრალური ფესტივალის ყველაზე  მძაფრი და ანტიმილიტარისტული გზავნილი უკრაინული დასის, „დახ დოთერსისა“ და ნორმანდიის ნაციონალური თეატრის კოპროდუქციას - „სიკვდილის როკვას“ უკავშირდება.

ბასტი მგალობლიშვილი

ქუთაისის მოკლემეტრაჟიანი ფილმების საერთაშორისო ფესტივალიც ამ მნიშვნელოვან ნიშას უკვე მეორე წელია, იკავებს: გვაჩვენოს და ყურადღება გაგვამახვილებინოს იმ სურათებზე, რომლებიც დიდი ფესტივალების სრულმეტრაჟიანი ფილმების ბრჭყვიალებაში იკარგებიან ხოლმე.

დავით ბუხრიკიძე

როგორც ყოველთვის, დემნა ახლაც მზად არის ახალი თავგადასავლებისა და მოულოდნელი ტრიუკებისთვის. მისმა „გაშიფრულმა“ შეტყობინებებმა გარკვეული გავლენა მოახდინა წარსულ კოლექციაზეც (2022 წლის ზამთრის ჩვენებაზე გატეხილი iPhone 6-ით დაწყებული, ყალბი ფულითა და ასაფრენი ბილიკის გამოჩენით დამთავრებული) და მომავალზეც. 

ქრისტინე მუჯირი

რატომ დაიბლოკა საქართველოს მთავარ მუზეუმებში საერთაშორისოდ აღიარებული ბარათი და რას აპირებს ICOM-ის საქართველოს ეროვნული კომიტეტი, ამის შესახებ  „პუბლიკას“ ორგანიზაციის თავმჯდომარე, ლანა ქარაია ესაუბრა.

დავით ბუხრიკიძე

აღსანიშნავია, რომ გასული საუკუნის 80-წლებში ბენჟამენ ბრიტენის „ომის რეკვიემით“ ცნობილი ბრიტანელი კინორეჟისორი, დერეკ ჯარმენი დაინტერესდა, რომელმაც 92-წუთიანი ფილმი გადაიღო. პროდიუსერის მოთხოვნით ფილმში გამოყენებულია 1963 წელს, სტუდია Deca Records-ის მიერ ჩაწერილი „ომის რეკვიემის“ სტერეო-ვერსია, ყოვბელგვარი გარეშე თუ ხმოვანი ეფექტების გარეშე. 

დავით ბუხრიკიძე

2022 წელს თბილისის საერთაშორისო ფესტივალი (სულ 35  სპექტაკლი, პრემიერა და სპეციალური ჩვენება გაიმართება), გარკვეულწილად, პოსტპანდემიური ტკივილებისა თუ ტრავმების შესახებ რეფლექსიაა. ფესტივალი პირველ რიგში, თემურ ჩხეიძის ხსოვნას ეძღვნება, რომლის მრავალფეროვანი შემოქმედება მომავალში იმედია, არაერთი ქართველი რეჟისორის, დრამატურგისა თუ სცენოგრაფის შთაგონების წყარო გახდება. 

დავით ბუხრიკიძე

გამოფენა 29 აგვისტოს, „აჭარის მუზეუმის“, ძმები ალფრედ და ლუდვიგ ნობელების სახელობის ტექნოლოგიურ მუზეუმში“ გაიხსნა და ნობელის პრემიის იმ 15 ლაურეატის ცხოვრების ეპიზოდებს და დოკუმენტურ მასალებს წარმოგვიდგენს, რომლებიც საქართველოსთან არიან დაკავშირებულნი; ან ოდესღაც იმყოფებოდნენ საქართველოში. მათ შორის განსაკუთრებით უნდა გამოვყოთ ბერტა ფონ ზუტნერი - ნობელის პრემიის ლაურეატი მშვიდობის დარგში.